Hairstyling
- Ομαδική εργασία για ένα μικροσενάριο από τις εκπαιδευτικούς:
Γρηγοριάδου Μάρθα
Κάππα Κορίνα
Παπαδοπούλου Φωτεινή
Τίτλος:Hairstyling
Γνωστικά
αντικείμενα: Αγγλικά ειδικότητας
Τάξη:
Γ τάξη ΕΠΑΛ –ειδικότητα Κομμωτικής
Διδακτικοί
στόχοι:
·
Να εργαστούν οι μαθητές ομαδοσυνεργατικά
·
Να χρησιμοποιήσουν ψηφιακό υλικό ως
εφόρμηση για καταιγισμό ιδεών
·
Να αξιολογήσουν ψηφιακό υλικό και να
επιλέξουν το κατάλληλο για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων τους
·
Να χρησιμοποιήσουν ψηφιακό υλικό για την
ανάπτυξη των δεξιοτήτων της κατανόησης γραπτού και ακουστικού κειμένου αλλά και
του προφορικού λόγου με τη μορφή παρουσίασης στην ολομέλεια αλλά και ανταλλαγής
απόψεων
·
Να δημιουργήσουν μία αφίσα με στόχο την
ενημέρωση των συμμαθητών τους για έναν επικείμενο διαγωνισμό κομμωτικής
·
Να εξασκηθούν στο εργαστήριο
εφαρμόζοντας στην πράξη τεχνικές που διδάχθηκαν
Συνοπτική
περιγραφή:
Το
μικρο-σενάριο καλύπτει τρεις διδακτικές ώρες. Απευθύνεται σε 15 μαθητές Γ’
τάξης ΕΠΑΛ με ειδικότητα την κομμωτική.
Το τμήμα χωρίζεται σε τρεις ομάδες των 5 μαθητών η κάθε μία. Κάθε φύλλο
εργασίας καλύπτει μία διδακτική ώρα και υπάρχει δυνατότητα επέκτασης με ένα project το
οποίο είναι πρακτική εφαρμογή των hairstyles που συνάντησαν
στο υλικό. Γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι βασικές δεξιότητες στην ξένη
γλώσσα-Speaking,
Reading,
Listening,
Writing
και δίνεται έμφαση στη χρήση του σχετικού λεξιλογίου.
Πρόσθετα
στοιχεία:
Η σύμπραξη των εκπαιδευτικών δύο ειδικοτήτων
-Αγγλικής και Κομμωτικής – κρίνεται αναγκαία και επιτυχημένη σε ένα τέτοιο
σενάριο. Για τους μαθητές της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ αρκετοί από τους οποίους είναι ήδη
ενήλικοι είναι σημαντικό η γνώση να είναι βιωματική και να έχει σαφή και πρακτική εφαρμογή. Οι εκπαιδευτικοί σε ρόλο
καθοδηγητικό και συμβουλευτικό αφήνουν μεγάλο μέρος του μαθήματος στην
πρωτοβουλία των μαθητών.
WORKHEET 1
Activity1.(20 minutes) Visit the following sites in groups and
keep notes about vocabulary related to hairstyling. Choose about ten words /
phrases you believe are useful and more commonly used in your work. Use the
subtitles.
Activity2.(10 minutes) Visit the following site and in groups
choose five of your favourite hairstyles. Keep notes about the name and the
technique used for each one.
Activity3.(15 minutes).Based on the previous activity, each group chooses one hairstyle and
the spokesperson of each group presents it and its technique in class.
WORKSHEET 2
Activity1.(30 minutes)
- .Study the text that you will find in the following site and in pairs do the following tasks.
- . Explain to your partner the following words/phrases:
to
braid the hair
headbands
ribbons
to
dye hair
chignon
snood
- . Talk with your partners (in groups) about the following :
·
The
main characteristics of classical Greek hairstyles.
·
The
differences between hairstyles of women in Athens, Sparta and Cyprus.
·
The
use of laurel leaves in women’s hairstyles.
- Make a presentation using ppt for the rest of the class.
c.
Listen
to the you tube video and complete the gaps.
S Style One
Ancient Greek
hairstyles are extremely simple and the hair is usually tied together using
woolen …………………., stripes of ……………………. or cords of wool or possibly …………………….
Depending on the
hair’s …………………………….. bodkins also known as single………………….. ……………………… might be necessary for additional
support.
Style One
Smooth the hair
back with your hands. Twist the hair tightly and …………………… it into a French
twist shape…………………………. a hair bodkin to hold the twist …………… ………………….. Centre along woolen ribbon at the
forehead. Cross wrap the ribbon to …………………………
the hair. ………………….. the ends and the hairstyle is complete.
Style Two
I will use a hair bodkin for a ………………….. and
for the hair wrap I have taken a rectangle of muslin .
Smooth the hair
back with the hands,………………………….the hair
tightly at the back of the head forming a ……………………… …………………….
Centre the head
wrap at the …………………………, wrap and …………………………..the free edges of the wrap around
the back hair.
Activity2.(15 minutes)
In groups choose
one of the hairstyles mentioned in the article and present it to the class
explaining its technique and its positive/easy and negative/difficult aspects.
The groups exchange views on the hairstyles presented and ask questions.
Activity3.(homework/ project)Imagine, and why not realize, a
hairstyling competition among you all. Make a poster to advertise the
competition and inviting the rest of the school students to watch it and vote
for the best hairstyling.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου